Discutie despre Sistemul Romanesc de Educatie cu prof. Ioan Ursu



Urmariti-ma si pe Twitter
Urmariti si lectii in direct pe PROFUL ONLINE TV

Cuprinsul acestui blog sau Cautati in blog

Un cadou util de sarbatori! Comandati din timp!
Obtineti fundamentul teoretic explicat pe INTELESUL VOSTRU
Pachetele de DVD-uri: "VIDEOMANUAL DE MATEMATICA"
cu Proful Online, prof. Ioan URSU - Detalii AICI

Urmariti o discutie interesanta cu idei noi despre Invatamantul Romanesc filmata pe 21 Ianuarie 2010.

Doriti sa aflati prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?
Introduceti adresa dumneavostra de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul. Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog feed:http://feeds.feedburner.com/MateOnlinePentruToti
Delivered by FeedBurner

3 comentarii:

  1. Cum putem sa va spunem ceea ce nu stim sau intelegeti,si cum ne puteti explica? Ma numesc Mihaela

    RăspundețiȘtergere
  2. Aveti dreptate in multe aspecte enumerate in interviu, dar nu cred ca in educatie competitivitatea este constructiva, din potriva cred ca este foarte distructiva. In primul rand educatia nu se face pentru a demonstra ca persoana x e mai buna ca persoana y la una sau mai multe materii. Sunt profesor de matematica si pot sa spun cu desavarsire ca in anii cand am fost elev niciodata n-am avut un coleg care sa ma intreaca la matematica, la chimie... am avut colegi foarte bine pregatiti, am avut colegi meditati la maxim, chiar colegi tinuti in palma... dar in final oricat de mult se strofocau tot eu ramaneam "matematicianul clasei". Intrebarea mea e: Ce sens are sa intri intr-o competitie care de cele mai multe ori e pierduta?, s-a demonstrat de mult timp ca oamenii sunt construiti genetic diferit, iar asta nu inseamna ca ei trebuie catalogati si pusi in competitie, ci trebuie ajutati sa ajunga sa isi exploateze punctele forte si sa obtina cunostinte de baza in celelalte domenii. Eu cred ca in invatamant comptetia ar trebui intarita la nivel de olimpiade si concursuri scolare, tabere pe diferite domenii si astfel ai aprinde spiritul elevilor. Degeaba le tot dam note bune, rele ... ii departajam, le dam coronite... totul e fara sens, asa cu Mozard a fost un compozitor genial, asa a fost si Eistein un fizician genial, Hilbert un matematician genial... ce sens ar avea sa ii punem intr-o competitie in care sa primeze desenul? PS> ca sa inchei aici, din punctul meu de vedere marea problema a invatamantului actual e accederea dintr-o clasa in alta superioara fara a fi evaluat corect si egal cu toti ceilalti elevi de seama ta (un test cu variante din toate materiile, 10 intrebari pe materie, iei peste 5 ai trecut clasa, nu iei peste 5 ramai repetent(desi nici asta nu e o solutie)). Atat timp cat ar exista un astfel de test, automat parinti ar trage la raspundere un profesor incompetent, elevii ar stii la ce nivel sunt, parintii nu si-ar mai da la meditatii copiii pentru note bune pe gratis... si astfel s-ar rezolva multe probleme, s-ar cerne incompetenta la toate nivelele. Ar fi o solutie destul de simpluta si accesibila, s-ar sacrifica cateva generatii de elevi, dar in final sacrificiul lor ar da roade si totodata s-ar recupera in 2,3 ani si acei elevi, DAR oare suntem pregatiti pentru o astfel de evaluare?... se tot plange an de an ca la BAC se iau note mici, ca au luat doar 40% BAC-ul... oare daca s-ar da une examen la toate materiile cati si-ar lua examenul? ... despre finalitatea educatiei, voi scrie cu alta ocazie. Va doresc o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  3. Fiecare formula matematica ar trebui sa aiba un folos practic in viata elevului. Daca abstractul ar fi doar o treapta care sa ne conduca catre practic si ar fi predat ca atare de profesori atunci ati avea in clasa doar genii. Din pacate nici profesorii nu stiu sa aplice matematica la viata cotidiana. Reforma!!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteţi un comentariu

Din respect pentru ceilalti vizitatori, va rog sa precizati si numele dumneavoastra in corpul comentariului.
Va multumesc!
prof. Ioan URSU