Bazele Matematicii: Lectia 77 - Exercitii folosind inductia matematica (sume de fractii si operatii cu matrici)



Urmariti-ma si pe Twitter
Urmariti si lectii in direct pe PROFUL ONLINE TV

Cuprinsul acestui blog sau Cautati in blog

Un cadou util de sarbatori! Comandati din timp!
Obtineti fundamentul teoretic explicat pe INTELESUL VOSTRU
Pachetele de DVD-uri: "VIDEOMANUAL DE MATEMATICA"
cu Proful Online, prof. Ioan URSU - Detalii AICI

In aceasta lectie abordam o serie de exercitii in care folosim inductia matematica. Urmarim aplicarea acestei metode pentru a arata ca o propozitie este universal adevarata si abordam urmatoarele situatii:
1. Calculul unor sume (sume de fractii / numere rationale) - aici am abordat si constructia unui sir de numere rationale iar apoi am vorbit de convergenta sa (monotonie, marginire).
2. Gasirea matricei A la puterea n, pentru o matrice A cunoscuta. Discutam aici si despre operatii cu matrici.

Doriti sa aflati prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?
Introduceti adresa dumneavostra de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul. Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog feed:http://feeds.feedburner.com/MateOnlinePentruToti
Delivered by FeedBurner

4 comentarii:

  1. Buna seara.
    Sunt o eleva in clasa a 9-a si maine dau teza si am o problema pe care nu o pot rezolva.
    Daca x+1/x apartine lui Z sa se arate ca x la n+1/x la n apartine lui Z.
    trebuie sa o rezolv prin inductie matematica.
    Va mutumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua , ma numesc pop claudia , sunt in clasa a 9-a si v.as ruga sa imi explicati un exercitiu la inductie. Nu le.am inteles deloc.... 1/1x2 + 1/2x3 + ... + 1/n(n+1). Va multumesc din suflet !

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara!
    M-am uitat atat pe blog cat si aici si din pacate n-am vazut nimic legat de Vectori..
    A-ti putea face o lectie despre Vectori (clasa a 9-a) ?
    Multumesc!
    Ionut Halip

    RăspundețiȘtergere
  4. buna ziua, numele meu este Mihaela, sunt o eleva calsa a 9a si profesorul nostru nu prea lucreaza cu noi...nu am inteles deloc inductia matematica si inca nu am trecut la matrici....avem un test din inductie si este o problema pe care nu stiu cum s-o fac si-mi da batai de cap de o zi doua.. daca ati putea sa ma ajutati cumva v-as ramane recunoscatoare, problema arata in felul acesta : trebuie sa demonstra ca urmatoarea egalitate este adevarata: (n+1)^2 + (n+2)^2 + (n+3)^2 +...+(2n)^2=n(2n +1)(7n+1) totul supra 6.
    Va ,ultumesc anticipat chiar daca raspundeti la acest mesaj sau nu.. daca doriti sa ma ajutati mailul meu este acesta : tsubaki_asahina.cchi@yahoo.com scuzati numele ciudat..

    RăspundețiȘtergere

Trimiteţi un comentariu

Din respect pentru ceilalti vizitatori, va rog sa precizati si numele dumneavoastra in corpul comentariului.
Va multumesc!
prof. Ioan URSU