Invatam, nu copiem! Blog sustinut de voi | Fundatia Proful Online | Blogul Profesorul Online - Google: proful online | Blogul de Video Apicultura Online

AICI puteti urmari zilnic tema pentru acasa la matematica pe clase in direct la Proful Online TV, prin Fundatia Proful Online
Cei care doresc sa distribuie DVD-uri cu lectiile mele in zone unde nu exista conexie Internet, ii rog sa ma contacteze la 0722786515

Fundatia Proful Online isi propune sa acorde ajutor cu tema pentru acasa tuturor elevilor!
Puteti sprijini financiar Fundatia Proful Online redirectionand 2% din impozitul datorat statului! Detalii AICI.
ANUNT 2019: Dragilor am ajuns la o varsta la care nu mai pot face fata singur muncii la o stupina asa mare si am hotarat sa pastrez doar strictul necesar. Mai mult, doresc sa ma axez in principal pe proiectul cu educatia elevilor la matematica iar munca la stupina imi consuma foarte mult timp. Asadar vreau sa vand surplusul de biostupi deja pregatiti cu roi pe 6 rame, cu ramele pline cu miere cu tot. Pretul unui roi este in jur de 290 RON, dar totul este negociabil in functie de cantitate si va rog sa ma sunati Tel: 0722.786.515 pentru a discuta concret ce doriti sa cumparati. Aici gasiti un film cu o prezentare

Etichete

Etichete level 2

Lectia 172 - O problema cu Ionut clasa 4 si Tabla inmultirii altfel - Matematica cu Profu Online



Urmariti-ma si pe Twitter
Urmariti si lectii in direct pe PROFUL ONLINE TV

Cuprinsul acestui blog sau Cautati in blog

Obtineti fundamentul teoretic explicat pe INTELESUL VOSTRU
Pachetele de DVD-uri: "VIDEOMANUAL DE MATEMATICA"
cu Proful Online, prof. Ioan URSU - Detalii AICI

Problema propusa de Ionut - clasa a IV-a. Maria are de 9 ori mai multe carti decat Dan. Daca i-ar da lui Dan 30 de carti, atunci Dan ar avea un sfert din numarul cartilor Mariei. Cate carti are fiecare?
Recomand si Rezolvarea problemelor de aritmetica - Clasele I-IV
Metoda falsei ipoeze, metoda segmentelor, metoda mersului inapoi, metoda figurativa, sunt cateva tehnici de lucru de care elevii se folosesc in dorinta de rezolvare a unei probleme. In videomanualul de matematica intitulat "Rezolvarea problemelor de aritmetica - Clasele I-IV" am evitat sa incadrez problema intr-un sablon de rezolvare si am urmarit sa comunic comportamentul pe care trebuie sa-l aiba rezolvitorul in fata unei probleme. In partea a doua a lectiei, m-am oprit la tabla inmultirii. Pana ajung la memorarea ei, am vazut utila aceasta tehnica a reducerii la inmultirea pana la cinci. 7*8=(5+2)*(5+3) ofera sansa aplicarii distributivitatii inmultirii fata de adunare (inmultirea a doua paranteze, legea semnelor), iar efortul facut pentru a ajunge la rezultat il va determina sa-l si retina.

3 comentarii:

  1. Buna ziua stimate domnule profesor Ioan Ursu,

    Eu am o problema pe care nu pot sa o rezolv, va rog pe dumneavoastra sa ma ajutati:
    Intr-un cufar din pestera fermecata Aladin a gasit cu 185 mai multe inele decat bratari. Se mai stie ca inelele erau de 6 ori mai multe decat bratarile. Cate inele si cate bratari erau in cufar?

    Multumesc,
    Tatiana Chirita

    RăspundețiȘtergere
  2. b = bratari
    b+185 = inele
    b+185 = 6 b
    5b=185
    b=185:5; b = 37
    inele sunt b+185=37+185=222

    RăspundețiȘtergere
  3. In fiecare dintre cele 9 cufere din pestera fermecata Aladin a gasit 9 bratari. Kite au ramas dupa ce a luat 5 bratari?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteţi un comentariu

Din respect pentru ceilalti vizitatori, va rog sa precizati si numele dumneavoastra in corpul comentariului.
Va multumesc!
prof. Ioan URSU