Etichete

Lectia 87 - Continuam adunarea, scaderea, inmultirea, impartirea explicate si exersate cu elevi



Urmariti-ma si pe Twitter
Urmariti si lectii in direct pe PROFUL ONLINE TV

Cuprinsul acestui blog sau Cautati in blog

Pachetele de DVD-uri "VIDEOMANUAL DE MATEMATICA"
prof. Ioan URSU - Proful Online - mai multe detalii AICI

In Lectiile 84, 85, 86 si 87 profitand de prezenta celor cativa copii de clasa a-4-a, incerc sa arat in mod practic cum un invatator are sanse sa introduca inca de timpuriu legea semnelor. Profit de faptul ca acesti copii au dificultati cu tabla inmultirii si atunci ii invat mai multe lucruri cum ar fi:
- sa exerseze operati de adunare si scadere a 2 numere mai mari ca 10.
- sa faca operatii cu numere negative (legea semnelor la adunare).
- sa faca acelasi lucru si pentru operatia de inmultire.
- sa inmulteasca doua paranteze reducand astfel tabla inmultirii la produsul a 2 factori pana la 5.
In 4 lectii reusesc sa clarific o serie de lucruri de baza, avand ca obiectiv final inmultirea a 2 factori mai mari decat 10. Aceste 4 lectii pot fi urmarite de toti elevii incepand de la clasa a 3-a pana la clasa a 12-a.

Doriti sa aflati prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?
Introduceti adresa dumneavostra de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul. Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog feed:http://feeds.feedburner.com/MateOnlinePentruToti
Delivered by FeedBurner

3 comentarii:

  1. Ingerii albi canta de sus,
    Tinandu-se de mana;
    Vestind Nasterea lui IISUS...
    Cu flori,colinduri si lumina!
    CRACIUN FERICIT!
    Domnule profesor,
    Teona

    RăspundeţiȘtergere
  2. Foarte Destepti Copiii si foarte Impresionant predati Dumneavoastra!
    --
    Arbuz Chanel - YouTube User

    RăspundeţiȘtergere
  3. Este de admirat ce faceti Dumneavoastra...Eu stiu de la o invatatoare minunata o alta metoda a inmultirii cu 9 si anume daca 6x10=60 atunci 6x9=54, il scad pe 6 din 60. Iar daca e 6x8 atunci il scad pe 6 de doua ori, adica: 60-12=48, sau si mai simplu deja stiu ca 6x9=54 si scad din 54 inca un 6. Principiu e tabla inmultirii pana la 5 (se aduna) iar apoi (ce-i dupa 5) se aplica scaderea. Adunarea si scaderea o stii inainte sa faci inmultirea si asa cladesti lucrurile cu mai mult sens. Eu sunt si am fost o fire ce nu a putut invata pe de rost, pana invatatoarea a gasit aceasta metoda eu le incurcam rau de tot. Matematica devenea chineza daca nu mi se explica DE CE- si - CUM ,trebuie explicatii logice si practice incat copilul sa inteleaga. Baza vietii sta in clasele 1-4 iar baza liceului sta in clasele 5-8. Un copil de clasa a 5-a nu poate realiza asta, de aceea profesorii ar trebui sa faca matematica interesanta, atragatoare cum faceti Dumneavoastra de altfel. Se desteapta unii prin clasa 11-a si isi dau seama ca defapt au goluri de clasa a 7-a sau a 9a, ca nu stiu sa faca diferenta dintre R si Z sau Q. Atat de multe de spus... am 21 de ani si sunt destul de suparata pe invatamant fiindca distrug generatii intregi :(
    --
    serpisorveninos - YouTube User

    RăspundeţiȘtergere

Trimiteţi un comentariu

Din respect pentru ceilalti vizitatori, va rog sa precizati si numele dumneavoastra in corpul comentariului.
Va multumesc!
prof. Ioan URSU