Lectia 115 - Discutie telefonica pe marginea unui exercitiu cu o eleva din clasa a 6-a de langa Arad



Urmariti-ma si pe Twitter
Urmariti si lectii in direct pe PROFUL ONLINE TV

Cuprinsul acestui blog sau Cautati in blog

Obtineti fundamentul teoretic explicat pe INTELESUL VOSTRU
Pachetele de DVD-uri: "VIDEOMANUAL DE MATEMATICA"
cu Proful Online, prof. Ioan URSU - Detalii AICI

Zilele trecute am fost sunat de catre o eleva din clasa a 6-a, pentru a o ajuta cu un exercitiu. Exercitiul suna cam asa:
Fie numarul A = 1x2x3x4x ...xN + 48
pt N=20, aratati ca A nu este patrat perfect.

Iata in mare cum l-am abordat impreuna:
- Am discutat ce inseamna patrat perfect.
- Am stabilit ca numerele ce au ultima cifra 0,1,4,5,6,9, au sanse sa fie patrate perfecte.
- Numerele care se termina in 2,3,7,8, nu au nici o sansa sa fie patrate perfecte
- In exercitiul de mai sus am demonstrat ca ultima cifra este 8, deci numarul A nu poate fi patrat perfect.
Pentru mai multe detalii va invit sa urmariti filmul.

Doriti sa aflati prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?
Introduceti adresa dumneavostra de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul. Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog feed:http://feeds.feedburner.com/MateOnlinePentruToti
Delivered by FeedBurner

2 comentarii:

  1. Sunt "eleva de langa Arad" si va multumesc mult pt ajutor, luni (21.10.2012) am dat test si cu ajutorul d`voastra am luat 10...va multumesc foarte mult, sunteti un profesor extraordinar.. :)!!!~Brigitta~..!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca se poate v-as ruga sa-mi explicati si mie acest exercitiu : Aratati ca C= (2^40+2^39+2^38):7 este patrat perfect ! Va multumesc ! Andreea - Giurgiu

    RăspundețiȘtergere

Trimiteţi un comentariu

Din respect pentru ceilalti vizitatori, va rog sa precizati si numele dumneavoastra in corpul comentariului.
Va multumesc!
prof. Ioan URSU