Lectia 161 - Calculul Integral, Trigonometrie, Functii - Matematica cu Proful Online in SUA



Urmariti-ma si pe Twitter
Urmariti si lectii in direct pe PROFUL ONLINE TV

Cuprinsul acestui blog sau Cautati in blog

Obtineti fundamentul teoretic explicat pe INTELESUL VOSTRU
Pachetele de DVD-uri: "VIDEOMANUAL DE MATEMATICA"
cu Proful Online, prof. Ioan URSU - Detalii AICI

Dupa ce am rezolvat problema integrarii functiilor rationale, m-am gandit la tipuri de integrale care in urma unor substitutii ne conduc la integrale ale unor functii rationale si din aceasta cauza am plecat de la integrare unor functii trigonometrice. Veti vedea ca pentru aceeasi integrala gasesc mai multe moduri de rezolvare. Acum insist pe nevoia de a sti formulele trigonometrice (nu de a le memora ci de a sti sa le deducem). Modul de deducere ale formuleleor si multe notiuni trigonometrice le gasiti si in vol: Elemente de trigonometrie - Clasele IX-XII, Calculul Integral - Clasa XII. In final m-am intors la integrarea functiilor rationale, din lectia anterioara si v-am aratat ce inseamna valoarea unui artificiu de calcul in gasirea primitivei unei functii. In concluzie, matematica ne ofera o sansa in dezvoltarea actului de creatie.
Notiuni atinse in aceasta lectie:
Functii, Inversa unei functii, Functie polinomiala, Functia rationala, Functia irationala, Functia putere, Functia exponentiala, Functia logaritmica, Functiile trigonometrice, Inversele functiilor trigonometrice, Formule trigonometrice, Proprietatile logaritmilor, Calculul integral

Versiunea acestei lectii de matematica pentru Mobil sau Tableta se gaseste AICI

Doriti sa aflati prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?
Introduceti adresa dumneavostra de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul. Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog feed:http://feeds.feedburner.com/MateOnlinePentruToti
Delivered by FeedBurner

4 comentarii:

  1. Imi pare bine ca ati trecut la matematici mai serioase :) poate atacati putin si ecuatiile diferentiale.
    --
    Venor Maddox - YouTube User

    RăspundețiȘtergere
  2. Laudabila initiativa dumneavoastra domnule profesor. Desi au trecut mai bine de 17 ani de cand am absolvit fac. de matematica, v-am urmarit expunerea cu aceiasi placere cu care imi ascultam fostii profesori. M-am simtit din nou ca un elev la ora de matematica, un sentiment deosebit dupa o tinerete in care ma trezeam si noaptea sa scriu solutia problemelor.

    Va incurajez sa continuati cu mult entuziasm, chiar daca colegii de bresla nu isi exprima adeziunea. Romania se aliniaza standardelor internationale dupa multi ani de la lansarea unei ideii in occident.

    Ar fi exceptional daca ati reusi sa strecurati din cand in cand si cate o lectie de matematici superioare - pentru deliciul celor care am trecut pe acolo.

    Mult succes!

    software architect
    Romulus Bucur

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua! Felicitari pentru ceea ce faceti, este o idee formidabila. Respect rabdarea si ajutorul ce-l oferiti fara a astepta ceva in plus. Unde pot gasi printre lectiile d-voastra, grupuri si inele?
    --
    Geo Georgi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Videomanualul Structuri algebrice. Polinoame contine asa ceva.
      --
      cristi - Blog Admin

      Ștergere

Trimiteţi un comentariu

Din respect pentru ceilalti vizitatori, va rog sa precizati si numele dumneavoastra in corpul comentariului.
Va multumesc!
prof. Ioan URSU